reklama

Hazarduje vláda a Národná diaľničná spoločnosť s našimi životmi?

Tak do Senca sa už z Bratislavy jazdí v troch prúdoch. No hurá. Máme tu však problém, o ktorom všetci vedeli, a napriek tomu ho zatiaľ nijako neriešili. Dôvodia tým, že ide o dočasné riešenie. Dočasné? Až kým tam nepríde niekto o život?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (89)

Problémom je situácia, ktorá by nastala, ak by sa niekomu pokazilo práve na tomto úseku auto. Nie je tam totiž žiaden odstavný pruh. Ak by bola porucha taká, že by sa dalo nejako prísť na najbližšie odpočívadlo, aj keď pomaly, no povedzme. Odpočívadlo po Senec je však len jedno. Ale čo ak ostane auto nepojazdné? Pozbieral som niektoré perly, ktoré vrhli kompetentní do éteru, ale pravdupovediac skôr ma to pobavilo.

„Tri pruhy bez odstavného považujem za bezpečnejšie, ako dva pruhy s odstavným, ktorý aj tak v čase špičky nikto nerešpektoval,“ reaguje Pavol Reich, generálny tajomník združenia cestných dopravcov Česmad. Zaujímavý názor, to rovno môžeme jazdiť aj po Prístavnom moste v troch pruhoch.

V prípade poruchy by mal vodič podľa šéfa NDS zastaviť čo najbližšie pri krajnici a zavolať zelenú linku NDS. Pritom zastaviť čo najbližšie pri krajnici de facto znamená zastaviť na diaľnici v regulérnom jazdnom pruhu. Potom je treba na seba navliecť vestu a ísť si dať za auto výstražný trojuholník. Ó, aké úžasné riešenie, keby nám to neradili, nikdy by sme sa to nedovtípili... Už na diaľnici s odstavným pruhom sa stávajú nehody pri odstavení nepojazdného vozidla v odstavnom pruhu a teraz mám napríklad večer, alebo za zníženej viditeľnosti vyjsť z auta stojaceho v normálnom jazdnom pruhu a šaškovať tam s trojuholníkom?

„Máme tendenciu odtiahnuť ho bezplatne na najbližšie odpočívadlo,“ sľubuje šéf NDS. Máme tendenciu? To je čo za formuláciu? Tak odtiahnu, alebo neodtiahnu a do kedy?

A posledný výrok "Ak však bude bezpečnostná situácia na diaľnici neúnosná, vráti sa NDS k dvom pruhom". Myslím že by malo byť určené koľko ľudí musí prísť o život, aby nám to všetkým bolo úplne jasné.

Diaľnica by sa mala do troch rokov rozšíriť ešte aj o odstavný pruh, myslím si však že sa to malo robiť komplexne. Rozumnejšie by bolo nespustiť prevádzku v troch pruhoch bez pruhu odstavného, aj keď mi je úplne jasné že diaľnica je preplnená a tri pruhy potrebujeme ako soľ. Ale narýchlo spúšťať prevádzku aj keď je kompetentným jasné že sa môže stať neštastie sa mi zdá nie celkom správnym krokom. Nehovoriac o prípadoch keď by sa na diaľnici stala nehoda, ako sa stalo už mnohokrát. Myslím že tam bola hromadná zrážka tak pred troma rokmi v zime. Vtedy sa tam sanitky dostala cez odstavný pruh. Navyše pruhy sú teraz tak úzke, že autá nemajú šancu sanitke sa uhnúť. Som rád že je tu snaha odbremeniť tento kúsok exponovanej diaľnice. Ale aby to nebolo za vysokú cenu.

Jaroslav Ježek

Jaroslav Ježek

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Poslanec MČ Staré Mesto, fotograf a pedagóg Zoznam autorových rubrík:  Staré MestoSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu